Екомаркування косметики в Україні. Логотипи, які варто запам’ятати.

Привіт! Хочеш користуватись косметикою без силіконів, парабенів, мінеральних олій та іншої гидоти, але зовсім нічого не розумієш в довжелезних списках інгредієнтів? Перспектива виготовляти косметику в домашніх умовах тебе теж не приваблює?
Не засмучуйся, вихід є і він дуже простий: треба просто запам’ятати декілька логотипів екологічних сертифікатів. Сьогодні я розкажу про ті сертифікати, які найчастіше можна зустріти в Україні.

Насамперед, треба запам’ятати: цінність екосертифікату не в тому, що він гарантує присутність крутих натуральних складників в продукті, а в тому, що він гарантує відсутність певних шкідливих компонентів. В різних сертифікатів різні стандарти.

Тексту буде багатенько, кому лінь читати – просто запам’ятайте  логотипи. І майте на увазі: косметику можна називати органічною лише тоді, коли вона пройшла сертифікацію. Не дозволяйте себе обманути.

ECOCERT (Франція) – спеціалізується на сертифікації продуктів органічного агровиробництва.

logo_ecocert
Продукція, що має цей сертифікат має відповідати наступним вимогам:

  • використовувати інгредієнти, виготовлені з відновлювальних ресурсів, а також такі, при виготовленні яких використовуються технології, що не шкодять навколишньому середовищу;
  • не містити ГМО, парабенів, наночастинок, феноксиетанолу, силіконів, PEG, синтетичних ароматизаторів та барвників, а також інгредієнтів тваринного походження, крім тих, які продукують самі тварини ( молоко, мед і т.д.);
  • упаковка цих товарів має бути біодеградабельною (легко розчиняється в грунті) або такою, яка піддається переробці;  

    Для отримання даного сертифікату, мінімум 95% всіх інгредієнтів мають бути натуральними, або такими, що мають натуральне походження.Даний сертифікат має кілька різновидів, вимоги кожного з них дещо відрізняються:

    logo-ecocert-ecologique
    –  мінімум 50% рослинних компонентів мають бути продуктом органічного агровиробництва;
    –  мінімум 5% всіх інгредієнтів продукту мають бути продуктом органічного агровиробництва;

     

    ecocert_bio
    – мінімум 95% рослинних компонентів мають бути органічного агровиробництва;
    – мінімум 10% всіх компонентів формули мають бути продуктом огранічного агровиробництва;

     

    Слід зазначити, що деякі дуже поширені компоненти не пілягають сертифікації ( вода, різні солі), бо вони не є продуктами аграрного виробництва.
    Даний сертифікат також дозволяє використовувати деякі синтетичні консерванти, але вони строго контролюються.
    Екосерт забороняє тестування  готової продуції на тваринах.

    COSMEBIO  (Франція) – лідер серед французьких організацій, що спеціалізуються в огранічній та екологічній косметиці.
    LOGO_cosmebio_m

    Даний сертифікат гарантує споживачам, що косметична продукція відповідає стандартам і є дійсно органічною. В Французькому Інституті Інтелектуальної Власності (INPI) компанія COSMEBIO зареєструвала 2 логотипи, що відповідають двом рівням сертифікації, яка контролюється незалежним органом.


    Логотип ВІО:
    cosmebio
    – 
    мінімум 95% інгредієнтів мають бути натуральними або натурального походження;
    – 
    мінімум 95% рослинних інгредієнтів мають бути продуктом органічного агровиробництва;
    – мінімум 10% всіх компонентів формули мають бути продуктом огранічного агровиробництва;
    Косметичні продукти часто на 50-80% складаються з води, яка не підлягає сертифікації.


    Логотип ЕСО:
    Cosme-bio-Eco-logo-11245_480x347– мінімум 95% інгредієнтів мають бути натуральними або натурального походження;
    – мінімум 50% рослинних інгредієнтів мають бути продуктом органічного агровиробництва;
    – мінімум 5% всіх компонентів формули мають бути продуктом огранічного агровиробництва;

    Для  порівняння:
    cosmebio-labels

    BDIH
     (Німеччина) – асоціація виробників медикаментів, дієтичних добавок та косметики.
    label_bdih (1)

    Асоціацією розроблено список інгредієнтів, які дозволено використовувати в косметиці, що сертифікується. Наявність хоч одного компоненту, що не входить до даного списку, позбавляє продукт сертифікату.

    Основні вимоги:

    – продукція повинна містити якомога більше рослинних компонентів органічного походження;
    – заборонено тестування на тваринах на всіх етапах виробництва;
    – заборонено використовувати радіоактивне опромінення для дезинфекції первинних органічних компонентів;
    – заборонено використовувати силікони, синтетечні  барвники та ароматизатори, парафін та інші продукти нафтопереробної промисловості.
    дозволені такі консерванти: бензойна кислота та її солі(бензоати); саліцилова кислота та її солі (саліцилати), сорбінова кислота та її солі (Е200), бензиловий спирт.

    USDA organic (США)

    label_usda_organic
    Продукт, який має таке маркування, повинен на 95% складатись з органічних інгредієнтів. Сертифікації не підлягає знову ж таки вода, а також все, що не є продуктом агропромисловості. Заборонені всі синтетичні компоненти.
    Загалом, продукція, що носить таке маркування є дуже натуральною та фактично складається з інгредієнтів органічного агровиробництва з додаванням води і деяких солей.

    Це основні логотипи, які я зустрічала на косметичних продуктах в Україні. Якщо побачите ще якісь – пишіть, будемо досліджувати їх разом 🙂


  • А як виглядають українські сертифікати? Чи такі взагалі існують?

    • nataliapiskova

      у нас є сертифікат “Зелений журавлик”, але я йому не довіряю, тому не вносила в пост. Ось тут детальніше: http://www.ecolabel.org.ua/novini/402-new.html

      • іхіхі, зелений журавлик, ой я балдю, неймінг канєшно крутий )))

        • nataliapiskova

          є таке))